diriku tertipu olehnya
Saturday, August 7, 2010, ϟ 1 shout(s)

pada suatu hary yg lampau,, aqu pergi bersiar2 bersama rakanku.. setelah itu kami terserempak dengan bf aqu.. n den mmbe dy cakap bf aqu curang.. it's like,, OMG! AQU TELAH DIPERMAINKAN!
tapi aqu tetap bersabar.. dan aqu bertanye kepada mmbernya itu,, untuk mencari suatu kepastian.. aqu bertanye,,

"wahai.. hang jebat! adakah kau berani bersumpah padaku bahawa perkara yg kaukatakan itu adalah benar?" lantas dy p0wn menjawab sepatah ayat,,

"SUMPOH!"

lalu aqu ter0s naek angin n x layan dah bf aqu tu.. dy ade panggil aqu untuk terangkan hal yang sebenar,, tapi aqu wat x layan je.. aqu percaye bulat2 pe yg mmbe dy cakap.. aqu pulang ke rumah lalu memerikse inbox henf0nku.. kudapati ade 1 mesej baru masuk.. dengan segera aqu membacanya..

"jikalaw dinda merasekan bhwa kanda telah menipu dinda, terserah lah. tetapi kanda memang xde 0rang lain selain dinda"

seterusnya aqu reply mesej itu,,

"apa lagi yg kanda mahukan dari dinda? tidak cukupkah apa yg telah dinda lakukan untuk kanda selama ini? cukuplah kanda,, dinda sudah letih dengan semua tipu helah ini.. semua lelaki sama sahaja"

"dinda, kanda berani bersumpah kanda tidak menipu dinda.. hang jebat itulah yg telah menipu dinda.. dia hanya bergurau tentang apa yg telah dia katakan tadi.. sumpah dinda, kanda tiada kekasih yg lain selain dinda. cuma dinda seorang sahaja buah hati pengarang jantung kanda"


"lupakan saja kata2 manis kanda itu. dinda sudah tidak percayakan sumpah dari mulut lelaki. semuanya sama sahaja. PENDUSTA! dinda rasa, kita patut berpisah. dinda terpaksa melanggar janji kerana kanda pun sama sahaja. mudah melupakan janji dan sumpah setia"

"dinda, tolong jangan perlakukan kanda seperti ini.. janganlah dinda menghukum kanda sewenang-wenangnya. dinda berfikirlah dengan waras apakah betul tindakan dinda itu.. dinda boleh bertanyakan semula pada hang jebat apakah benar yg diperkatakan olehnya itu"

"dinda tidak peduli! semuanya sudah jelas. dinda mahu kita berpisah. kanda telah mempermainkan dinda"

"dinda, cuba dinda flashback semula. ingat semula apa yg diperkatakan hang jebat. semuanya adalah tidak benar sama sekali'

"tidak benar? sedangkan dinda sendiri dengar dia bersumpah"

"dinda, sumpah dengan sumpoh berbeza dinda, dinda sepatutnya berfikir sebelum membuat tindakan. dinda telah tertipu olehnya"

saat ini barulah aqu rase macam betul2 dah kene tipu. kurang aj0 bet0l la si hang jebat tu. wat malu air muke aqu je.
akhirnya,, aqu ngan bf aqu x jadi pisah n dah berbaik...

PENGAJARANNYE: selidik dulu sebelum korang menyalahkan sesiapa. jangan terlalu mudah percaya apa yg belum nyata.
BERFIKIR LAH SEBELUM BERTINDAK...

WASSALAM......

new past