Cara Nak Tahu Kalau Someone Tu Serious In Love Ngan Kita
Sunday, November 13, 2011, ϟ 0 shout(s)

annyeonghasaeyo!
assalamualaikum to all muslims.


haha. tengok tajuk tu.,
aku nak bercakap tentang love pulak dahh~


oke actually aku memang tak berminat sangat ngan love love nih.
but, lately i'm hooked to someone!  ♥
haihh~ memang tak boleh lari daripada hakikat.
and, surprisingly, a guy made a confession about his feelings towards me!


punya lah serious dia confess, 
dia cakap dah lama dia tunggu aku.
sejak bulan 5.

tapi aku reject.


sebabnya, 
obviously, dia tak serious dengan aku.


back to topic,
Cara Nak Tahu Kalau Someone Tu Serious In Love Ngan Kita

By asking why firstly, tanya dulu. kenapa dia suka/admire sangat ngan kita2 ni. kalau jawapannya sebab awak tu cantik/ensengg, bergaya dan dikenali ramai, lupakan saja. si dia sememangnya tak serious.but. . . if the answer is kinda like "sebab awak sorang je yang faham saya". yess, mungkin dia serious.

Terima Seadanya make sure dia terima kamu seadanya. tak kisah kamu gemuk/kurus, miskin/kaya, lawa/huduh. . . yang penting he/she loves you for who you are.


Change Attitude lol. memang kebiasaannya perkara ni akan berlaku. tak kira boys or girls, walaupun pada zahirnya berkelakuan ganas, tapi bila jumpa someone yang dia admire, pasti hilang semua tu. erk, tapi ada jugak satu kes ni, someone yang berperangai sopan bila jumpa ngan crush-nya, tetiba jek jadi randomly hyper-active.  ???
ehm., kalau dia steady je ngan perangainya cam biasa bila ngan korang, maybe dia tak serious. carik lain jelah. bukan susah nya punn. . .

Sentiasa Memahami yeah, kalau memang dia serious ngan awak2 tu, pastinya dia akan cuba memahami. maksudnya, kalau dia ajak korang main terjun2 dalam perigi and korang tolak mentah2, pastinya dia tak akan merungut sebab dia cuba untuk memahami. tapi kalau dia mengamuk suruh jugak korang main terjun2 dalam perigi, korang patut lari/pindah ke luar negara.

Hormat no doubt. kalau dia serious ngan korang, pastinya dia akan hormat korang. contohnya bila dia tersepak kasut korang, dia mintak maaf. takpun, bila member dia kutuk korang giler2 kawkaw punya, dia tak kan join sama, tak kan gelak. nak sengih 1cm pun tak kan sanggup.
    oke done. ni aja yang aku dapat kongsikan. aku ni bukannya pakar sangat bab2 ni. ^^
    anyway, sorry kalau TERkasar bahase or TERsalah info. .


    oke tata~
    sayonara~

    new past